Fondsen werven

#wakkertgevenaan

Samen Altijd Warmer

Situering

Omdat De Warmste Week in 2020 een nieuwe weg is ingeslagen, wilden we met Samen Altijd Warmer invulling geven aan het werven van fondsen voor socio-culturele organisaties en feitelijke verenigingen met een werking in en rond Leuven. 

De gemeenschappelijke energie werd ingezet om een fundraising campagne te realiseren in Leuven en omgeving. We gaven de ruimte en kader aan mensen en organisaties om in een solidaire sfeer hun vrijwillig engagement te concretiseren. 

Om de acties en fondsenwerving te beheren werd een vzw opgericht, een samenwerking aangegaan met GAD en zochten we SAW-gangmakers en SAW-actiesmakers.

De tijd om te organiseren is afgemeten. We starten vanaf nul. Dit zijn beperkingen waarmee we werken. Het enthousiasme van al wie ‘ik doe mee’ mailde mag de overtuiging laten leven dat we samen in de regio iets moois kunnen opzetten


Doel

Met een regionale fondsenwervingscampagne willen we geven aanwakkeren zodat de leden van SAW middelen kunnen vergaren voor hun werking. 

De solidaire sfeer, samenhorigheid, warme verbinding en sfeer die de campagne te weeg brengt is collateral betterment, een gunstig neveneffect. 

De waarden van de campagne zijn out-of-the-box, ondernemend, liefdevol, (co)creatief, samen, enthousiast en coronaproof.

Regionale fondsenwervingscampagne wordt opgezet voor de organisaties die zich aansluiten bij SAW.

Samen

De beoogde deelnemende organisaties zijn sociaal, sociaal-culturele, culturele organisaties en initiatieven die een verschil maken voor mensen met noden. Zij hebben een actieve werking in Leuven of omliggende gemeenten; een sociale zetel, een actief werkingspunt (afdeling, …). Werkingen die mensen van hier of waar ook ter wereld ten goede komen.


Rol van Samen Altijd Warmer

Organisator van regionale fondsenwervingscampagne

  • juridisch
  • financieel
  • coördinatie
  • communicatie en pr
  • netwerk

    Vragen?

    Burgerbeweging of ledenorganisatie?
    Beschikt SAW over voldoende middelen, goesting en energie om doel waar te maken?
    Van charter naar engagementsverklaring (lidmaatschap)?
    Zijn SAW en Warmste Week complementair?
    Welke partners zijn nodig om doel te realiseren? 
    GAD?
    Actieperiode of hele jaar door?